Memaparkan catatan dengan label TABLET POUCH. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label TABLET POUCH. Papar semua catatan

03 Jun 2014

TABLET AND NOTEBOOK BAG

Alhamdulillah siap jugak beg ni.  Puashati sangat.
Yg ini utk tablet 7".
Zip kat luar tu utk simpan charger. Senang kan?  Tak la hilang.
Jenis kain agak tebal mcm velvet dan gebu gitu...suka sgt!  beli kat Nagoya Taiping.
Lupa pulak nak ukur saiz beg ni.
Jenis kain ni kebanyakannya corak kartun je....pe pun Ina suka sgt dgn jenis dan coraknya.
Nampak tak tablet tu?  Boleh isi tablet dan notebook sekaligus tau!!!
Kat dlm tu Ina buat 1 poket berlapiskan span utk safety.
Taraaaaa.....ada 3 poket kat situ.  2 tu utk tablet, 1 lagi tu utk notebook.
Pada kepala zip, Ina buh cebisan riben supaya senang nak tarik zip.
Beginilah rupa sepenuhnya.
Ina tak guna batting pun sbb kain ni dah mmg tebal.
Ina guna sepenuhnya tutorial dari internet.  Memang berbaloi2....hihihi.
Jenguk sikit sblh dalamnya.  Nmpk tak poket berjahit 'diamond' tu?  Itu la lapisan span yg Ina cakapkan tadi....poket tu utk notebook.
Kain ni gebu jeeee....
Bhgn hujung2 zip, Ina jahit mcm ni supaya nmpk kemas.
Lepas ni ada projek lain pulak.
Anda pun boleh buat sendiri.  Senang aje...





27 Mei 2014

TABLET POUCH

Try buat tablet pouch pulak kali ni.  Lepas satu....satu idea mai!  Alhamdulillah....internet ni byk membantu. Sebenarnya Ina tak sabar2 nak tengok hasilnya.  Pulun buat sepetang walaupun tali pemegangnya belum beli lagi.  Ina lebih suka beli kat kedai je....tali pemegang yang color hitam  saiz 1" tu....ala yg selalu Ina guna utk buat beg sebelum ni.  Baru RM1.20 semeter. Senang, cepat dan berbaloi.

Tali pemegang buh kemudian ye....kita posing dulu.  Ina guna jenis kain agak tebal dan gebu.  Tak payah guna batting.  Jimat sikit....hihihi!

Ina buat 2 zip kat pouch ni. Atas dan bawah. Yg bwh ni utk simpan charger....tak la hilang letak merata2.

Buat pemegang comel di hujungnya supaya senang nak tarik zip.

Tutorial ni Ina ambik kat internet jugak le...memang mudah faham.

Kain color koko tu juga jenis tebal mcm baldu. Kat dalam yg color putih pulak....Ina buat poket berlapik span je...batting susah betul la nak cari kat sini...huhuhu.  Alhamdulillah hasilnya memang memuaskan. Selamat tablet ku 'baring'....hihihi!